Serwisowanie pojazdów spalinowych

Dodane: 07-07-2016 10:09
Serwisowanie pojazdów spalinowych czujniki wałka rozrządu

Jak wykorzystujemy cylindry?

Układ tłok-cylinder jest bardzo szeroko stosowany w technice. Do głównych zastosowań należy zaliczyć:

silnik tłokowy (spalinowy i parowy)
silnik Wankla z obrotowym tłokiem
pompa i sprężarka tłokowa
siłownik hydrauliczny
strzykawka medyczna

Cylinder w silniku spalinowym
W konwencjonalnym silniku spalinowym cylinder jest tuleją (najczęściej wykonaną z żeliwa, stali lub duraluminium). W cylindrze wykonywana jest praca użyteczna poprzez spalenie w nim dawki paliwa. W silnikach czterosuwowych jest to jednolita tuleja (która może być integralną częścią bloku silnika lub być wymienną), natomiast w dwusuwowych jednostkach wykonane są kanały: ssący, wydechowy oraz (najczęściej dwa) przepłukujące. W silnikach chłodzonych powietrzem cylindry wykonane są z użebrowaniem zewnętrznym, aby zwiększyć powierzchnię oddawania ciepła. Natomiast przy chłodzeniu cieczą wykonane są specjalne kanały, którymi ciecz krąży wokół cylindra (cylindrów).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Cylinder_(mechanika)


Encyklopedycznie o cylindrach

Cylinder ? element konstrukcji mechanicznej, wewnątrz którego porusza się tłok.

W każdym rozwiązaniu konstrukcyjnym cylinder spełnia równocześnie kilka zadań:

stanowi ograniczenie ruchów tłoka, który musi poruszać się ruchem posuwisto zwrotnym w osi cylindra (wyjątkiem jest tłok i cylinder w silniku Wankla)
zapewnia hermetyczną obudowę, co pozwala na utrzymanie znacznego nadciśnienia (ewentualnie podciśnienia) w przestrzeni roboczej pomiędzy tłokiem a cylindrem
zapewnia ochronę od czynników zewnętrznych
jest jednym z głównych elementów odpowiedzialnych za gospodarkę termiczną układu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Cylinder_(mechanika)


Auto po wypadku ? czy warto naprawiać?

Jedną z najczęstszych przyczyn powstawania uszkodzeń w samochodach są przeróżne wypadki drogowe. Podczas poważniejszych zdarzeń drogowych serwisowanie takiego auta może okazać się nawet nieopłacalne, ponieważ koszta z tytułu naprawy przewyższałyby wartość auta. Serwisowanie samochodów po wypadku jest bardzo trudne nie tylko dlatego, że zwykle podczas takiego zdarzenia awarii ulega wiele części samochodowych. Jest to skomplikowane również dlatego, że nieraz powstałe wgniecenia i inne uszkodzenia uniemożliwiają na przykład zajrzenie pod maskę w celu znalezienia wszystkich problemów z samochodem. Z drugiej jednak strony, taka naprawa może być konieczna, ponieważ samochód to często niezbędny dla korzystających z niego osób środek transportu.